Werkplaats info                                                 

Hot Rod Doesburg is ruim 30 jaar VW Kever specialist. De Hot Rod werkplaats is uitgegroeid tot een zeer gespecialiseerde auto werkplaats. Je kunt er voor alle voorkomende onderhoud- en reparatie- werkzaamheden terecht. Gespecialiseerd zijn we in motorbouw en revisie, alle voorkomende motor afstelwerkzaamheden, chassis- en remrevisies.

Door ons grote assortiment kunnen wij (bijna) alles direct leveren, zodat de wacht tijd vermindert.
De meeste dealers zijn niet blij als je met een “kever” aankomt, omdat de kennis en interesse er simpelweg niet is. Het zijn vaak oude auto’s met oude systemen, daar hebben de monteurs bij een dealer vaak geen kaas van gegeten.

Bij ons word uw kever met alle liefde en goede zorg gerepareerd/ gerestaureerd.

In ons bestand wordt de onderhoudshistorie van de auto bijgehouden, zodat er altijd gekeken kan worden 
wat er aan de auto is gerepareerd, wanneer dit gedaan is en welke adviezen er gegeven zijn.  

Onze vaste klanten ontvangen van ons een Persoonlijk Onderhoudsboekje met foto's van hun auto. 

Het Hot Rod Onderhoudsboekje bevat veel informatie over, smeermiddelen, onderhoudsbeurten, lak & chroom verzorging, stalling tips, remmen, brandstof en meer....
Uiteraard worden hier ook de beurten in vermeld  en 
afgetekend door de monteur. 

Op de afbeelding hiernaast, een identiek Onderhoud  boekje, maar voor een hot rod CLASSIC ©

 

                          

Vanuit de Kever hobbywereld krijgen we steeds meer deelrevisies. Reparaties of revisies van onderdelen 
die de mogelijkheden van thuis overtreffen, dan wel veel speciaal gereedschap vereisen, worden eenvoudig 
bij ons neergelegd.

Carburateur revisie en testbank.

Omdat de werking van veel nieuwe carburateurs te wensen overlaat heeft Hot Rod zich de laatste jaren 
ook verder gespecialiseerd in revisie en juist afstellen van de originele Solex carburateurs voor luchtgekoelde VW’s,

Om de juiste carburateur werking te kunnen testen, beschikt de Hot Rod werkplaats over een speciale carburateur testbank. Deze testbank stelt de Hot Rod monteur in staat snel de juiste diagnose te stellen en meet vervolgens nauwkeurig de belangrijke testwaarden, zoals acceleratie opbrengst, vlotter niveau, 
vlotterpen afdichting en basis instelling.

Door deze specialisatie vinden ook veel nieuwe carburateurs hun haar weg naar Doesburg. Deze Solex imitaties hebben meestal “af fabriek” een aantal ingebouwde fouten, waardoor een VW motor niet in staat 
is goed te functioneren.  

       

       

Tip;
Laat ook een nieuw aangeschafte carburateur, eerst controleren. 
Bij 65% van de gevallen zijn aanpassingen noodzakelijk!

Dus heb je een VW die slecht start bij warme motor, die vervelend inhoud of bokt tijdens het optrekken of 
die veel te veel benzine verbruikt. Laat dit dan vakkundig controleren en afstellen.

Een slecht functionerende motor is voor de bestuurder zeer irritant maar daarnaast onnodig belastend voor jouw portemonnee en ons milieu.

Uitlijnen

Anders gezegd het afstellen van de wielstanden is bij een KEVER geen eenvoudige zaak omdat "alles" afgesteld kan worden, inclusief de sporing achter. Het kost naast het opspannen van de computermeetapparatuur en diagnose vaak meer dan 1,5 uur afsteltijd. Bij een verlaagde kever of kitcar 
kun je daar rustig ruim een uurtje bijtellen. Dus zij die deze klus klaren voor een paar tientjes hebben een toverstokje of………

 

Bij ons uitgelijnde auto's zijn eigendom van zeer tevreden bezitters die weten hoe het werkt.

Hier is onze specialiteit naast het leveren van goed werk, wegligging verbeteringen aanbrengen en het oplossen van de lastige shimmy* gevallen. ( Uitlijninfo kunt u downloaden bij de technische vraagbaak )

*het spontaan heftig schudden van de wielophanging voor, terwijl wielen goed gebalanceerd zijn, berucht 
zijn de 1302 en 03 modellen, echter af en toe komt er ook wel een 12/1300 voor

Sitemap