Werkplaats info
Hot Rod Doesburg is ruim 30 jaar VW Kever specialist. De Hot Rod werkplaats is uitgegroeid tot een zeer
gespecialiseerde auto werkplaats. Je kunt er voor alle voorkomende onderhoud- en
reparatie- werkzaamheden terecht. Gespecialiseerd zijn we in
motorbouw en revisie, alle voorkomende motor afstelwerkzaamheden, chassis- en remrevisies.
Door ons grote
assortiment kunnen wij (bijna) alles direct leveren, zodat de wacht tijd
vermindert.
De meeste dealers zijn niet blij als je met een “kever” aankomt, omdat
de kennis en interesse er simpelweg niet is. Het zijn vaak oude auto’s
met oude systemen, daar hebben de monteurs bij een dealer vaak geen kaas
van gegeten.
Bij ons word uw kever
met alle liefde en goede zorg gerepareerd/ gerestaureerd.
In ons bestand wordt
de onderhoudshistorie van de auto bijgehouden, zodat er altijd gekeken kan worden
wat er aan de auto is
gerepareerd, wanneer dit gedaan is en welke adviezen er gegeven zijn.
Onze vaste klanten ontvangen van ons een Persoonlijk
Onderhoudsboekje met foto's van hun auto.
Het Hot Rod Onderhoudsboekje bevat veel informatie over,
smeermiddelen, onderhoudsbeurten, lak & chroom verzorging,
stalling tips, remmen, brandstof en meer....
Uiteraard worden hier ook de beurten in vermeld en
afgetekend
door de monteur.
Op de afbeelding hiernaast, een identiek Onderhoud boekje,
maar voor een hot rod CLASSIC © |
Vanuit de Kever hobbywereld krijgen we steeds meer
deelrevisies. Reparaties of revisies van onderdelen
die de mogelijkheden
van thuis overtreffen, dan wel veel speciaal gereedschap vereisen, worden
eenvoudig
bij ons neergelegd.
Carburateur revisie en testbank.
Omdat de werking van veel nieuwe
carburateurs te wensen overlaat heeft Hot Rod zich de laatste jaren
ook
verder gespecialiseerd in revisie en juist afstellen van de originele
Solex carburateurs voor luchtgekoelde VW’s,
Om de juiste carburateur werking te kunnen testen, beschikt de Hot Rod
werkplaats over een speciale carburateur testbank. Deze testbank stelt de
Hot Rod monteur in staat snel de juiste diagnose te stellen en meet
vervolgens nauwkeurig de belangrijke testwaarden, zoals acceleratie
opbrengst, vlotter niveau,
vlotterpen afdichting en basis instelling.
Door deze specialisatie vinden ook veel nieuwe carburateurs hun haar weg
naar Doesburg. Deze Solex imitaties hebben meestal “af fabriek” een
aantal ingebouwde fouten, waardoor een VW motor niet in staat
is goed te
functioneren.
Tip;
Laat ook een nieuw aangeschafte carburateur, eerst controleren.
Bij 65%
van de gevallen zijn aanpassingen noodzakelijk!
Dus heb je een VW die slecht start bij warme motor, die vervelend inhoud
of bokt tijdens het optrekken of
die veel te veel benzine verbruikt. Laat
dit dan vakkundig controleren en afstellen.
Een slecht functionerende motor is voor de bestuurder zeer irritant maar
daarnaast onnodig belastend voor jouw portemonnee en ons milieu.
Uitlijnen
Anders gezegd het afstellen van de wielstanden is
bij een KEVER geen eenvoudige zaak omdat "alles" afgesteld kan
worden, inclusief de sporing achter. Het kost naast het opspannen van de
computermeetapparatuur en diagnose vaak meer dan 1,5 uur afsteltijd. Bij
een verlaagde kever of kitcar
kun je daar rustig ruim een uurtje
bijtellen. Dus zij die deze klus klaren voor een paar tientjes hebben een
toverstokje of………
Bij ons uitgelijnde auto's zijn eigendom van zeer
tevreden bezitters die weten hoe het werkt.
Hier is onze specialiteit naast het leveren van goed
werk, wegligging verbeteringen aanbrengen en het oplossen van de lastige
shimmy* gevallen. (
Uitlijninfo kunt u downloaden bij de technische vraagbaak
)
*het spontaan heftig schudden van de
wielophanging voor, terwijl wielen goed gebalanceerd zijn, berucht
zijn de
1302 en 03 modellen, echter af en toe komt er ook wel een 12/1300 voor
Sitemap
|