Hot Rod geschiedenis in vogelvlucht
1978 In1978 verwierf Hot Rod de licentie en de productie mallen van het
Sportscarbuggy model.
De van
oorsprong Amerikaanse beachbuggy (Sandman buggy) werd in de
zestiger jaren naar Nederland
gehaald en via Sportscar Special te Haarlem, geleverd. Een
grote brand maakte in 1977 een einde
aan dat bedrijf. Op dat moment kwam Henk Hendriks in
contact met Sportscar Special omdat hij
een buggy wilde bouwen voor zijn vriendin Els. Een kit
kopen kon helaas niet
meer, de mallen
wel………
Deze investering en de combinatie van zijn
startende Bovag garage bedrijf aan de Contre Escarpe
te Doesburg, is de grondslag van Hot Rod
Doesburg (voormalig High Speed) geworden.
1984 Secondware wordt opgericht. Een firma, die zich
specialiseert in gebruikte keveronderdelen,
keverhandel, levering van plaatwerk en plaatwerkrestauratie.
1985 Hot Rod wordt erkend als officieel Apk-keuringstation.
1987 Een belangrijk jaar met veel veranderingen. De kunststof afdeling wordt
als zelfstandig
bedrijf gelanceerd (Holthausen Composieten BV) en Hot Rod gaat op de Leigraafseweg
nieuw bouwen.
1994 Zes jaar na de nieuwbouw bleken magazijn en shop te klein geworden. Er
wordt een modern
magazijn met 2 verdiepingen bijgebouwd. Hot Rod is nu het grootste
kevermagazijn van
Nederland.
1999 Hot Rod gaat weer complete restauraties doen en zet een nieuwe standaard
met de Hot Rod
Classic® lijn. Vriend en vijand waren aangenaam verrast door de hoge
kwaliteit en het toch
redelijke prijskaartje. Collector items, stuk voor stuk.
2000 Een aantal bakens worden verzet. De locatie van Secondware staat in de weg
voor een nieuw
bestemmingsplan. Er worden verhuisplannen gemaakt en weer verworpen.
Eind 2000 valt het
besluit. Secondware gaat dicht. De meeste activiteiten zoals plaatwerk
levering, carrosserie
restauratie en kever occasions verhuizen naar de Hot Rod vestiging op de
Leigraafseweg. Het
wordt wat krapper maar er is nog een stukje grond…..
2001 Een historische mijlpaal is de oprichting van een eigen vestiging in
Tsjechië, een complete
carrosserie restauratie werkplaats, gespecialiseerd in
kever en bus, is in
bedrijf. Voor meer
informatie
over Hot Rod Tsjechië restauratie
klik
hier
.
2003 Henk &
Els Hendriks
en hun team hebben ruim 250 uur geïnvesteerd om de mal van de
Sportscarbuggy weer helemaal “up to date” te maken.
Het resultaat mag er wezen.
2004
Het
is zover Hendriks junior begint zijn eigen bedrijf,
HR Engineering is opgericht.
Dit is een op zich zelf staand bedrijf. Dat zich
bezig houd met race preparatie en het reviseren en
bouwen van motoren. Ook heeft
Fred Hendriks
zich gespecialiseerd in het testen
van (race) auto’s
door middel van een Superflow Rollertest bank. HR Engineering bouwt de motoren voor Hot Rod,
klik hier
om
naar de internetsite van HR Engineering te gaan.
2005 De Mini buggy, het mooiste is natuurlijk om net zo’n auto te
hebben als papa en mama! Daarom
hebben we nu ook voor de kleintjes een eigen buggy, “de mini buggy”. Wat niet wil zeggen dat
papa (of Opa!) er niet even mee mag rijden.
Opa Henk Hendriks met kleindochter Layla, even een proefritje maken.
2007 Eindelijk een vernieuwde site, met internet shop. Veel aandacht is besteed aan duidelijke en vooral
juiste informatie over product en techniek. We blijven eraan werken om de internetshop zo
uitgebreid mogelijk te maken.
2008 Een feestjaar. Hot Rod bestaat
30 jaar en dat was het hele jaar door te merken.
Tot slot is er een Einde jaar Sale gehouden, met natuurlijk een cadeautje voor onze klanten voor
in
2009.
2009
Bouw (magazijn uitbreiding).
Deze heeft vanaf de zomer stil gelegen. Er waren wat bezwaren van bouwkundige aard ontstaan,
die na wat aanpassingen en maanden zijn geaccepteerd.
Inmiddels zijn de gewijzigde bouwplannen in een vergunning afgegeven dus kunnen we eindelijk
weer verder. Gelukkig hebben we ook uitstel gekregen om het oude magazijn tot najaar 2010 te
blijven gebruiken, dus is er gelukkig geen paniek.
Henk Hendriks
heeft een nieuw kantoor!!
En dat is geen luxe. Gewit was er al jaren niet, de vloerbedekking was oud en versleten en tussen
de stapels papier was zijn bureau vaak niet eens te zien. In december is alles opnieuw geschilderd
en in januari is het plafond & vloer vernieuwd. 2 archiefkasten zijn uitgebreid naar 4, zodat de
uitgebreide technische bibliotheek en VW- onderdelen informatie overzichtelijker ingedeeld kon
worden.
Als klap op de vuurpijl is een deel van administratie naar “huis” verplaats zodat hij over een, voor
zijn doen riante werkplek beschikt. Omdat hij nu alleen werkt staat de radio er zo hard dat je de
telefoon er niet eens over hoort gaan, ja ieder het zijne………………
2011 De Hot Rod dragster is na meer dan 10 jaar weer actief!!
De race hobby van Henk & Fred Hendriks is in 2000 tijdelijk stil gezet omdat er te veel ander werk
en beslommeringen te doen waren. Inmiddels na de opening van HR engineering, de aanbouw
van een nieuw magazijn en het vernieuwen van de website, enz. gebleken dat het dagelijkse werk
nooit af komt, en dus plannen ze gewoon nu een dagdeel per week vrij, alleen voor het dragracen.
Het is voorlopig niet de bedoeling om aan een volledig kampioenschap mee te gaan doen, maar
het is de twee vooral te doen om weer de “mooie” evenementen te bezoeken als dat in te plannen
is, en daar vooral het racen met ontspanning & fun te combineren.
2012
Eindelijk de uitbreiding van het magazijn is voltooid. Alles is nu op 1 adres ondergebracht. Geen
heen en weer rijden meer, dat spaart tijd en geld. Er zullen nu steeds meer 2e hands en
gereconditioneerde artikelen door ons aangeboden worden.
Ook de internet shop is vernieuwd dit jaar, en het assortiment groeit gestaag. Er is nu de
mogelijkheid om cadeaubonnen van een tekst te voorzien en via email te ontvangen. De € 50.00
cadeaubon kan in delen besteed worden op de internet shop. De bonnen worden naar het email
adres gestuurd zodra de betaling ontvangen is.
Het Hot Rod Dragster raceteam is in september 2012 op uitnodiging van VW-Action naar Santa Pod
geweest. Het reisgezelschap bestond o.a. uit het raceteam van Kaagkevers, Walter de Vette met zijn
“vette” 1303 en een aantal zeer fraaie concours auto’s. Kaagkevers had dit jaar twee drag kevers bij
zich, waarvan één de oude Clyde Berg kever dragster was. Clyde Berg was speciaal overgekomen
om daarmee op Santa Pod te rijden.
20... > in bewerking
|